Sunday, December 24, 2017

GG's Christmas

From the Canadian Governor-General:
"Message from the Governor General and Commander-in-Chief of Canada
to the Members of the Canadian Armed Forces"

The holiday season provides a welcome break from the fast pace of our day-to- day lives. It is an occasion to celebrate, to recharge and to enjoy ourselves. It is also a time of giving and sharing.  In this spirit, I offer my best wishes to you, the members of the Canadian Armed Forces, and to your families. As part of the Royal Canadian Navy, the Canadian Army or the Royal Canadian Air Force, you have worked tirelessly and shown courage, integrity and devotion in serving Canada. Whether you are deployed internationally or serving right here at home, we recognize your sacrifices and are profoundly grateful for everything you do. I have had the opportunity to work and train with the Canadian Armed Forces on multiple occasions in my previous duties and I look forward to meeting you in my current role. I have great admiration and respect for those who serve in uniform and the families that support them. As the New Year dawns, be sure to take the time and space to spend cherished moments with your loved ones. Season's Greetings and Happy New Year! 

Du La gouverneure générale du Canada:
"Message de la gouverneure générale et commandante en chef du Canada
aux membres des Forces armées canadiennes "
La période des Fêtes marque une trêve dans le rythme rapide de notre quotidien. C’est l’occasion de célébrer, de se ressourcer et de se divertir. C’est également un moment propice pour donner et partager. Dans cet esprit, j’aimerais vous souhaiter, à tous les membres des Forces armées canadiennes ainsi qu’à vos familles, mes vœux les plus sincères.  En tant que membres de la Marine royale canadienne, de l’Armée canadienne ou de l’Aviation royale du Canada, vous avez travaillé sans relâche et démontré courage, intégrité et dévouement au service de notre pays. Tous les Canadiens reconnaissent votre engagement et vos sacrifices, que vous soyez en mission à l’étranger ou que vous œuvriez ici au Canada.  Dans mes fonctions précédentes, j’ai eu l’occasion de travailler et de m’entraîner à plusieurs reprises avec les Forces armées canadiennes. Je me réjouis à la perspective de continuer à entretenir ce contact privilégié dans l’exercice de mes nouvelles fonctions.   À l’aube de la nouvelle année, accordez-vous l’espace et le temps nécessaires pour passer de chaleureux moments avec vos êtres chers!  Vous et vos familles avez toute mon admiration et mon respect.  Salutations toutes « spatiales » et bonne et heureuse année!  

^ This was a good holiday message to the military. It shows the men and women who risk their lives that their Government is thinking about them even during the holidays. ^


https://www.gg.ca/document.aspx?id=17062&lan=fra

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.